تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/06 - 22:47
کد خبر: 486105

نگاهی بر حواشی یک همایش انتخاباتی؛

بانی اقتصادی همایش میلیاردی مبنا چه کسی بود؟/ مبنا با مجوز یا بدون مجوز؟

بانی اقتصادی همایش میلیاردی مبنا چه کسی بود؟/ مبنا با مجوز یا بدون مجوز؟

همایشی که ادعا شده با حضور ۴ هزار نفر برگزار شده باتوجه به عدد ارقام امروزی مخارج چنین همایشی، میلیاردی خواهد بود. از این رو مردم و دانشجویان انقلابی از خود می‌پرسند بانی و خیر اقتصادی چنین مخارجی چه کسانی یا چه مجموعه و نهادی بوده است؟ یا هزینه‌های میلیاردی چنین همایش‌هایی از کجا و به چه شکلی تامین می‌شود؟

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  روز پنج شنبه ۴ آبان ماه نشستی انتخاباتی تحت عنوان همایش مبنا (مجمع بیداری نیروهای انقلاب) در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد. در این نشست انتخاباتی در حالی برخی چهره های قدیمی و همیشگی جریان اصولگرایی حضور داشتند که بعنوان اولین همایش انتخاباتی با دبیری محمدسعید احدیان برگزار شد. با وجود این همایش در ابتدای مسیر و همین مدت کوتاه چند سوال را برای مردم و جریان دانشجویان انقلابی ایجاد کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مبنا یعنی عبور از شانا و جمنا؟

دانشجویان از خود می‌پرسند آیا وجود همایشی با عنوان مبنا به معنای پایان کار و عبور از شورای ائتلاف (شانا) یا عناوینی چون جمنا است؟ تغییر اسم‌های مختلف از جمنا به شانا و حالا هم به مبنا اگر به معنای تغییر است پس چرا سخنرانان و تشکیل دهندگان اصلی این عناوین همان افراد سابق و ثابت هستند؟ چرا با ساخت عناوین مختلفی چون شانا، جمنا و مبنا تریبون‌های تکراری برای پدرخوانده‌های سابق ایجاد می‌شود؟ 

از طرفی به نظر می‌رسد که این مجمع در واقع انشقاقی از اختلاف بین شورای ائتلاف باشد با این تفاوت که اینبار جریان قالیباف دست برنده را در این مجمع دارد چرا که با وجود افراد با سابقه جریان اصولگرایی که در این همایش نیز حضور داشتند، مشاور و دستیار قالیباف یعنی احدیان دبیر همایش می‌شود.

با مجوز یا بدون مجوز؟

مجمعی که به نظر نمیرسد با رشد قارچگونه خود حتی دارای مجوزهای لازم جهت برگزاری کارها و همایش‌های انتخاباتی باشد. نکته‌ای که چندی قبل مالک شریعتی، نماینده مجلس و یکی از حاضرین در همین همایش انتخاباتی در انتقادی درست به افراد تشکیل دهنده شریان انتقاد کرده و کار انتخاباتی بدون مجوز را به این تشکیلات تازه تاسیس بدلیل عدم وجود مجوز رسمی تذکر داده بود.

اما با این وجود چرا شریعتی خود در همایش انتخاباتی شرکت کرده که یک شبه ظاهر شده است و به نظر می‌رسد فاقد مجوزهای رسمی احزاب یا تشکیلات سیاسی برای برپایی همایش‌های سیاسی انتخاباتی باشد. از طرفی باید پرسید پیوند سیاسی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با برگزار کنندگان این همایش چه بود که به احزاب قارچگونه یک شبه مجوز برگزاری همایش انتخاباتی می‌دهد؟ آیا تولیت حرم امام(ره) به همه تشکل‌های بی مجوز و با مجوز اجازه برپایی همایش‌های انتخاباتی را می‌دهد؟ بهتر نبود تولیت حرم از اعتبار و جایگاه امام (ره) بیشتر مراقبت کند و آن را خرج همایش‌های انتخاباتی نکند؟

بیداری کدام نیروهای انقلاب؟

همچنین باید گفت عنوان مبنا به معنای "مجمع بیداری نیروهای انقلاب" که برای این تشکیلات قارچ گونه انتخاب شده قرار است کدام یک از نیروهای انقلاب را از خواب بیدار کند؟ آیا قرار است این بیداری با افرادی چون محمدسعید احدیان با دو جلد کتاب که در نهایت به دفاع و ستایش برجام و عکس های یادگاری با محمدجواد ظریف پرداخته، صورت گیرد؟

به نظر می‌رسد با وجود سابقه افراد حاضر در این همایش عنوان بیداری نیروهای انقلاب بیش از آنکه یک عنوان جذب کننده باشد بیشتر دافعه بوده و توهین به نیروهای انقلاب اس چرا که مردم در اغتشاشات گذشته معیار برخی افراد حاضر در این همایش را به خوبی شناختند. 

برخی همانند غلامعلی حدادعادل در اغتشاشات گذشته ساکت بوده و حرفی به میان نیاورده اما در عوض برای پدران فتنه ۸۸ نیز سرخم کرده و تعظیم می‌کند که باعث خشم مردم انقلابی از نحوه برخورد وی با سران فتنه ۸۸ شد. افرادی که در اوج اغتشاشات به جای دفاع از نیروهای انقلاب که در کف میدان با اغتشاشگران درگیر بودند و هرروز شهید می‌دادند در یک برنامه تلویزیونی با سخنانی فضای سیاسی و اجتماعی کشور را به سمت دوقطبی میبرد.

حال مردم و دانشجویان انقلابی از خود می‌پرسند آیا آن‌هایی که در اغتشاشات گذشته که نیروهای انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند، خواب بودند می‌خواهند نیروهای انقلاب را بیدار کنند؟

بانی اقتصادی همایش میلیاردی چه کسی بود؟

از طرفی این همایش که ادعا شده باحضور ۴هزار نفر برگزار شده اما باتوجه به تصاویر منتشر شده باز هم به نظر نمی‌رسد این تعداد باشد با این وجود باتوجه به عدد ارقام امروزی مخارج چنین همایشی میلیاردی خواهد بود که مردم و دانشجویان انقلابی از خود می‌پرسند بانی و خیر اقتصادی آن چه کسانی یا چه مجموعه و نهادی بوده است؟ هزینه‌های میلیاردی چنین همایش‌هایی از کجا و به چه شکلی تامین می‌شود؟

از طرفی درحالی که این هفته باید هفته سرزنی نمایندگان مجلس به حوزه انتخابیه بود اما آیا اعلام با تاخیر آن در روز پنج شنبه آن هم بعداز همایش انتخاباتی ارتباطی دارد؟ آیا ترس از عدم شرکت برخی نمایندگان استانی در این همایش دلیل تاخیر اعلام تعطیلی مجلس در هفته آینده بود؟ اگر اعلام در تاخیر تعطیلی مجلس با این همایش ارتباط داشت آیا این سواستفاده از جایگاه هیئت رئیسه مجلس نیست؟

سواستفاده از جایگاه رئیس جمهوری؟

نکته‌ای دیگر اینکه خبرهای رسیده مبنی بر آن بود که سید ابراهیم رئیسی بعنوان رئیس جمهور که مجری برگزاری انتخابات است در این همایش انتخاباتی شرکت نخواهد کرد اما با این حال چرا از قبل اعلام کردند که این همایش با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد؟ و عده‌ای را به بهانه اینکه رئیس جمهور را ببینند به این همایش بروند. 

از آن بدتر چرا هنگامی که با فشارهای آقایان و تماس‌های متعدد به رئیس جمهور سخنان رئیسی که مبنی بر عدم تمایل وی به شرکت در این همایش بود را با عنوان پیام شفاهی رئیس جمهور به همایش مبنا اعلام کرده‌اند؟

اگر آن سلام برسانید پیام شفاهی است؟ چرا این پیام شفاهی رئیس جمهور از رسانه‌های رسمی ریاست جمهوری منتشر نشده است؟ آیا این اقدام سواستفاده از مقام رئیس جمهور بعنوان مجری برگزاری انتخابات برای یک همایش صرفا انتخاباتی نیست؟

در پایان باید گفت همایش و مجمعی که با چنین اقداماتی شروع شده است به نظر می‌رسد همانند سایر جریانات قارچگونه گذشته مثل مجلس نو محمدباقر قالیباف که در انتخابات گذشته بازهم با نقش آفرینی همین سعید احدیان شکل گرفته بود و نقش اهرم فشار را بر جریان کلی اصولگرا برعهده داشت، مبنا نیز همان نقش را بازی خواهد کرد و بیشتر از آنکه بخواهد خود در انتخابات پیش رو به تنهایی اقدامی انجام دهد نقش اهرم فشار را بر جریان کلی اصولگرا که باحضور همه جریانات همانند طیف زاکانی و بذرپاش که از قضا در این همایش نیز شرکت نکردند خواهد بود.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top